trochait.blog.cz@centrum.cz

Pohyblivý kruh

14. května 2015 v 20:09 | Michal Mataj |  Basic 256
Dobrý den. V jedmom z minullých čláků jsem zmíni "jezdící kruh" na který se dnes koukneme.
Jak již plyne z názvu, kruh se bude hýbat. V této ukázce si ukážeme, jak jej vytvořit a co znamenají příkazy, které použijeme.
x = 10
drawloop:
x = x+1
clg
color orange
circle x,100,25
goto drawloop
x = 10 * X můžeme nazvat rychlostí, jakou chceme aby kruh jel.
drawloop: * Drawloop je opakování (aby kruh opakoval zbytek příkazů a aby kruh blikal).
x = x+1 * tento příkaz znamená, aby se kruh posouval a o kolik políček se má posunout
clg * (Clean Graphics) clg vymaže graficé pole.
color * barva
circle x,100,25 * Circle je kruh, x je rychlost, v jaké řádce má být kruh položen, 25 je velikost kruhu
goto drawloop * Vše od příkazu Drawloop se bude opakovat.
V příštím článku si ukážeme program "Talk"
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama